You are currently viewing چگونه یک برنامه زمانی درست کنید که برای شما کار کند

چگونه یک برنامه زمانی درست کنید که برای شما کار کند


زمان بندی شما

زمان خود را کنترل کنید: چرا برنامه کلاسیک برای شما کار نمی کند

برنامه. این کلمه یا شما را سرشار از حس ثبات و آرامش می کند، یا باعث می شود که پوست شما از فکر محصور شدن و به دام افتادن بخزد. اما همه برنامه‌ها نباید شبیه به ساعت‌های تقویم شما، همان تمرین یک ساعته بعد از ظهر یا کار عمیق صبحگاهی باشند. در حالی که بسیاری از افراد از این نوع بهره می برند ساختار روزانه، درمان‌های دیگری وجود دارد که ممکن است برای افراد مبتلا به ADHD، ریتم‌های دائمی در حال تغییر، یا شخصیت‌هایی که دوست دارند همه چیز را تغییر دهند، مناسب‌تر باشد.

نکته کلیدی این است که برنامه خود را با پاداش های پراکنده تقویت کنید که به شما امکان می دهد قبل از بازگشت به محل کار استراحت کنید. امروز ما به چهار نوع متداول برنامه پاداش خواهیم پرداخت: فاصله ثابت، نسبت ثابت، فاصله متغیر و نسبت متغیر. در مرحله بعد، ما به پنج مرحله می پردازیم که می توانید برای تعیین اینکه کدام برنامه به بهترین وجه با سبک شما سازگار است، بردارید.

برنامه پاداش با فاصله ثابت

را جایزه فاصله ثابت برنامه چیزی است که معمولاً هنگام تصور برنامه به آن فکر می کنیم. این برنامه شما را تشویق می‌کند در زمان‌های ثابت کار کنید، مانند یک بلوک ۲ ساعته یا یک جلسه ۲۵ دقیقه‌ای پومودورو برای نوشتن یک پروپوزال. پس از تکمیل فاصله کاری خود، از یک پاداش محدود زمانی مانند 10 دقیقه YouTube یا مطالعه قبل از رفتن به یک بازه زمانی ثابت دیگر لذت خواهید برد.

در حالی که این برنامه ساده‌ترین برنامه برای برنامه‌ریزی بصری روزها و وظایف شما است، اما می‌تواند منجر به کاهش انگیزه برای افرادی شود که به راحتی حواسشان پرت می‌شود یا احساس می‌کنند در حال کشیدن دندان هستند تا به طور ناگهانی روی دو ساعت زمان مطالعه از پیش برنامه‌ریزی شده تمرکز کنند.

برنامه هزینه نسبت ثابت

که در برنامه جایزه نسبت ثابت، پس از انجام یک کار ثابت خاص، پاداش دریافت می کنید. به عنوان مثال، می توانید قبل از استراحت کوتاه برای تماس با یک دوست یا پختن غذا، هدف خود را برای نوشتن 3 صفحه یا پاسخ به 8 ایمیل تعیین کنید. این یکی دیگر از استراتژی های رایج برنامه ریزی است که توسط کارشناسان بهره وری توصیه می شود.

اگر بتوانید کارهای بزرگ را به راحتی به قسمت های کوچک و قابل اجرا تقسیم کنید، این برنامه زمانی می تواند بسیار موثر باشد. اکنون گزارش مالی سه ماهه شما زمانی که آن را ماه به ماه می نویسید، چندان خسته کننده به نظر نمی رسد. اما مانند یک برنامه پاداش با فاصله زمانی ثابت، ممکن است پس از لذت بردن از پاداش خود، بازگشت به وظیفه خود دشوار باشد.

برنامه پاداش فاصله متغیر

را برنامه پاداش فاصله متغیر بسیار بی ساختار است پس از یک بازه زمانی کاری که دائماً در حال تغییر است، از یک جایزه لذت می برید. شاید خودتان را در یک جلسه کاری عمیق 2 ساعته بیابید و بعداً قبل از لذت بردن از پاداش، در 15 دقیقه کار کنید.

شرایط همیشه در حال تغییر این نمودار پاداش های غیرقابل پیش بینی را ارائه می دهد. همچنین ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی قرار بگیرید که فواصل کاری شما را تغییر می دهد، مانند تماس ناگهانی برای کار، احساس گرسنگی، یا کاهش انگیزه برای کار.

جدول کارمزد نسبت متغیر

را جایزه نسبت متغیر برنامه نیز ساختاری ندارد. با این حال، به جای اینکه برای دوره های زمانی مختلف کار کنید، قبل از ادعای پاداش، مقادیر متفاوتی از کار را تکمیل می کنید. اگر باید یک مقاله 10 صفحه‌ای بنویسید، ممکن است روی نوشتن طرح کلی تمرکز کنید، سپس چند ایمیل بفرستید، 5 صفحه را تمام کنید، چند جلسه را برنامه‌ریزی کنید، و پیش‌نویس خود را با انبوهی از جوایز بین هر کار به پایان برسانید.

این برنامه کاملاً انعطاف‌پذیر است، که به برخی احساس آزادی می‌دهد، اما ممکن است برای دیگران کاملاً بدون ساختار باشد. این به شما امکان می‌دهد به فهرست گسترده‌ای از کارهایی که باید انجام دهید نگاه کنید و بر اساس انگیزه‌تان در لحظه انتخاب کنید که با چه چیزی مقابله کنید.

ارزیابی انگیزه های پاداش درونی شما

بنابراین کدام یک از این برنامه‌ها علاقه شما را برانگیخته است؟ آیا تمایل دارید چیزها را در بازه های زمانی یا تکمیل کار بیرون بیاورید؟ اگر متوجه شوید که در جلسات زمان‌بندی‌شده برای کار عمیق یا فعالیت‌های دیگر موفق می‌شوید، برنامه‌های فاصله زمانی بهترین هستند. اگر وقتی چیزها را از لیست کارهایی که همیشه در حال تغییر هستند حذف می‌کنید، متوجه افزایش انگیزه می‌شوید، ممکن است یکی از نمودارهای نسبت با جریان کاری شما مطابقت داشته باشد.

آیا از وقفه در روند کاری خود رهایی یافته اید؟ این همچنین می تواند نشانگر خوبی باشد که برنامه های انعطاف پذیر ممکن است برای شما بهترین باشد. اگر به دلیل وقفه در کار احساس ناراحتی می کنید، شاید برنامه های ثابت با سبک زندگی شما سازگارتر باشد. زمانی را به فکر کردن در مورد تلاش‌های برنامه‌ریزی گذشته خود اختصاص دهید تا ببینید چه چیزی خوب بوده و چه چیزی خوب نیست. سپس وقت آن است که برنامه ایده آل خود را بسازید. اینگونه است:

پنج مرحله برای ایجاد برنامه ایده آل

  1. برنامه ریزی نرم

خواه مدل‌های زمان‌بندی نسبت ثابت یا فاصله زمانی متغیر را ترجیح می‌دهید، روش «زمان‌بندی نرم» را در نظر بگیرید. این بدان معناست که وقتی مسدود کردن زمان برای یک فعالیتدر ابتدا و انتهای یک کار به خود فرصت زیادی می دهید تا انگیزه ایجاد کنید، با وقفه ها کنار بیایید و از پاداش ها و وقت آزاد کاملاً لذت ببرید.

این بافرها از استرس ناشی از عجله برای انجام کار بعدی به دلیل توقف های سخت جلوگیری می کنند. به عنوان مثال، اگر از ساعت 2 تا 3:30 کلاس دارید، از ساعت 1:45 تا 4:00 کلاس برنامه ریزی کنید تا بتوانید قبل از کلاس، تلفن خود را بررسی کنید یا مطالب را مرور کنید و بعد از کلاس با استاد صحبت کنید یا با یک دوست تماس بگیرید. .

یکی دیگر از جنبه های مهم برنامه ریزی نرم این است که با تقویم خود مانند یک لیست کارها رفتار نکنید. هنگامی که وظایف بسیار خاصی دارید، سعی کنید آنها را زیر یک چتر گروه بندی کنید تا به خودتان این آزادی را بدهید که در عرض دو ساعت همه چیزهایی را که تحت Work Comms قرار می گیرد (ارسال ایمیل، برنامه ریزی جلسات، پیام رسانی به هم تیمی ها برای به روز رسانی پروژه) انجام دهید. با گسترده کردن موضوعات خود، می توانید از انگیزه فعلی خود استفاده کنید.

  1. ریتم های کار را شناسایی کنید

آیا تمایل دارید بهترین کار خود را صبح انجام دهید یا بعد از ظهر؟ دانستن زمان های اوج بهره وری به شما کمک می کند تعیین کنید که چه زمانی باید وظایف خاصی را برنامه ریزی کنید. اگر فردی صبحگاهی هستید، ممکن است از این تمرین یا مدیتیشن 6 صبح بهره مند شوید تا احساس کنید تا ساعت 9 صبح برای انجام کارهای عمیق آماده هستید.

از طرف دیگر، ممکن است تا ساعت 9 صبح از خواب بیدار نشوید و بعد از ظهر انرژی بالایی را تجربه کنید، بنابراین بهتر است برای انجام کارهای عمیق تا بعد از ناهار منتظر بمانید تا به خودتان فرصت دهید تا وظایف کاری کوچکتر را در صبح انجام دهید. سعی نکنید با ساعت داخلی خود مبارزه کنید. در عوض، برنامه هایی ایجاد کنید که به جزر و مد انرژی شما احترام بگذارد.

  1. جوایز تصادفی

کلید ایجاد یک تجربه کاری رضایت بخش، متعهد شدن به پاداش های رضایت بخش است. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، می‌خواهید استراحت کنید، وقتی کارتان را به خوبی انجام می‌دهید، و وقتی کار را به تعویق می‌اندازید، دوست دارید چه کار کنید؟ یک لیست تهیه کنید. اینها چند ایده خوب برای جوایز بالقوه پس از کار هستند زیرا علاقه شما را حفظ می کنند. اما چگونه مطمئن می شوید که این علایق بر نیاز شما برای انجام وظایف مهم غلبه نمی کند؟

مغز ما می تواند برای مدت طولانی با پاداش ها سر و کار داشته باشد. بنابراین اگر کارهای بیشتری برای انجام دادن دارید، زمانی که از پاداش خود لذت می برید تایمر تنظیم کنید. لیستی از جوایز بالقوه ای که ساخته اید را به خاطر دارید؟ به هر چیزی که می توان در نظر گرفت فکر کنید پاداش تحریک بالا در مقابل پاداش تحریک کم. اگر تمام پاداش‌های شما بسیار محرک هستند (معمولاً شامل زمان نمایش صفحه می‌شوند)، پس مغز شما نمی‌تواند قبل از رفتن به کار بعدی کاملاً شارژ شود و خیلی سریع انگیزه‌تان را از دست خواهید داد.

بنابراین پاداش‌های خود را مرور کنید و چیزهایی را انتخاب کنید که کمی محرک هستند، مانند یادداشت روزانه، حرکات کششی یا خواندن کتاب. همچنین در نظر بگیرید که آیا فعالیت اجتماعی باعث تخلیه بیشتر باتری شما می شود یا خیر.

  1. با برنامه ها و ابزارها آزمایش کنید

وقت آن است که تئوری را عملی کنیم. هر برنامه پاداش را برای یک روز امتحان کنید تا ببینید به طور طبیعی چه می پوشید. نتایج خود را برای پیگیری رضایت و بهره وری خود ثبت کنید. عمل نوشتن در برنامه‌ریزان فیزیکی، تقویم‌ها و فهرست‌های کار می‌تواند به برخی از افراد کمک کند تا اطلاعات را بهتر پردازش و به خاطر بسپارند.

همچنین راه‌حل‌های فنی زیادی برای کمک به شما در برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد، مانند تقویم‌های دیجیتال. الگوهای فهرست کارهای آنلاین را برای استفاده هر روز پیدا کنید. اگر غیرقابل پیش بینی بودن را دوست دارید، از برنامه ای استفاده کنید که لیست ها را تصادفی می کند تا پس از انجام هر کار کاری به طور تصادفی یک پاداش کم انگیزه انتخاب کنید، که می تواند حسی از چیزهای غیرمنتظره و جدید به روز شما بدهد. برنامه های دیگر مانند مفهوم، ToDoistو NTask همچنین می تواند به شما کمک کند همه چیزهایی را که برای انجام کار نیاز دارید مشخص کنید.

  1. اپلیکیشن Freedom for Focus را ادغام کنید

به راحتی می توان به خود گفت که پس از انجام یک کار یا بلوک زمانی از پاداش های خود لذت خواهید برد، اما آیا واقعاً اراده دارید که از صفحه نمایش خود دور بمانید؟ هنگامی که می خواهید ذهن خود را از حواس پرتی دور نگه دارید، آزادی یک برنامه عالی برای ادغام در برنامه روزانه شما است. لیست‌های سفارشی ایجاد می‌کند که شما را از دسترسی به برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مزاحم در همه دستگاه‌هایتان برای مدت زمان معینی مسدود می‌کند.

این برنامه به شما امکان می دهد تا مسدود کردن فوری یا برنامه ریزی کنید تکرار بلوک های از پیش برنامه ریزی شده تا به شما کمک کند روی کار، کلاس ها یا پروژه های شخصی خود متمرکز بمانید. این برنامه حتی دارای موزیک ویدیوهای 25 دقیقه‌ای است که به جلسات پومودورو پیوند می‌دهند تا به شما کمک کند شتاب و تمرکز ایجاد کنید و سپس به آرامی رها کنید تا بتوانید از پاداشی برای کسانی که در برنامه‌های فاصله زمانی لذت می‌برند لذت ببرید.

برنامه خود را حفظ کنید

داشتن یک برنامه زمانی شخصی برای حفظ یک گردش کاری بدون فرسودگی ضروری است، خواه یک برنامه پاداش با فاصله زمانی ثابت، یک پاداش با نسبت ثابت، یک پاداش با فاصله زمانی متغیر یا یک برنامه پاداش با نسبت متغیر انتخاب کنید. با ارائه پاداش‌هایی بین دوره‌های زمانی و کارهایی که واقعاً مغز شما را شارژ می‌کند و روح شما را راضی می‌کند، می‌توانید گردش کار بدون فرسودگی را حفظ کنید.

هنگامی که با برنامه ریزی نرم، روزهای انعطاف پذیرتری را ایجاد می کنید، ریتم انرژی روزانه خود را درک می کنید، و کمک هایی از برنامه ریزان فیزیکی تا ابزارهای دیجیتالی مانند Freedom را به کار می برید، می توانید برنامه ای را شکل دهید که با سبک کاری منحصر به فرد شما کار کند. برنامه ریزی مبارک!

نوشته لورنا بالی



Source link